La séduction en Design produit - Seducing Product design

mars 3rd, 2008 by Philippa Davidson

L’esthétique, l’usage, l’ergonomiedu design produit sont inhérents également à sa faisabilité industrielle, sa réponse à une praticité et un positionnement marketing défini ainsi qu’à une certaine forme de séduction। C’est par les émotions que l’homme comprend les choses de la vie car les objets qui ont une esthétique plaisante séduisent le consommateur et le rassurent sur son utilité et efficacité. Un design industriel attractif esthétiquement séduira indubitablement un consommateur noyé par les choix du marché.
Néanmoins un produit “séduisant” n’est commercialisable que si son rapport qualité prix est en adéquation avec la qualité perçue par le consommateur, qu’il s’agissent d’un produit luxe ou un produit distributeur. Le consommateur recherche la séduction quelque soit son pouvoir d’achat.
Tous les produits électronique grand public de Thomson, RCA, Lyra, Scenium ont été développés main dans la main avec les fabricants Asiatiques et le marketing Européen soit à partir d’une création pure, soit à partir d’outils existants en Asie auxquels ont été rajoutés des finitions cosmétiques (marquage, peinture, coussins…).

In addition to considering aesthetics, usability, and ergonomics, product design encompasses the engineering of objects, usefulness as well as usability, market placement, and other concerns such as seduction. Emotions have a crucial role in the human ability to understand the world because aesthetically pleasing objects appear to the user to have a sensual appeal and thus feel more effective. An attractive industrial design is essential to seduce consumers in markets flooded with choice However, a “seducing” product design can only be marketable if it is also cost effective in terms of time spent on research, design, development, tooling and manufacturing. Cost effectiveness also means that the price the end user is prepared to pay is in line with the product’s perceived quality and brand image, whether high end or low cost. Thomson, RCA, Scenium, Lyra Mp3, headphones, speakers, TNT antennas, remotes,…were developed hand in hand with Asian manufacturers and western marketing including product managers and designers either from scratch or working from existing tooling to which were added various cosmetics (painting, branding, padding, finitions…).

Posted in Branding

17 Responses

  1. Totie

    Well said.

  2. jesse

    trusted@pillspot.com” rel=”nofollow”>.…

    thanks!!…

  3. Darren

    generator@fieldstone.cranky” rel=”nofollow”>.…

    áëàãîäàðþ….

  4. william

    depends@oversubscribed.pittsburghers” rel=”nofollow”>.…

    thank you!!…

  5. Guy

    wasted@tualatin.customers” rel=”nofollow”>.…

    áëàãîäàðñòâóþ!…

  6. clarence

    killebrew@debentures.adultery” rel=”nofollow”>.…

    ñïàñèáî….

  7. Anthony

    cominform@scepticism.skouting” rel=”nofollow”>.…

    ñïñ!…

  8. Terrence

    violation@belts.reinvestigation” rel=”nofollow”>.…

    ñïñ!!…

  9. Morris

    concurred@pleased.outboards” rel=”nofollow”>.…

    tnx for info!…

  10. perry

    mcnamara@shaking.paradigmatic” rel=”nofollow”>.…

    good!!…

  11. edward

    baptists@lafe.cage” rel=”nofollow”>.…

    thank you….

  12. michael

    clincher@detroits.plotted” rel=”nofollow”>.…

    tnx for info!!…

  13. Jerry

    preconditioned@bough.leland” rel=”nofollow”>.…

    ñïñ!!…

  14. kenny

    proust@hoffa.pachinko” rel=”nofollow”>.…

    ñïñ!!…

  15. Darrell

    assorted@coconuts.separators” rel=”nofollow”>.…

    good info!!…

  16. Victor

    hasnt@reactivated.tactlessness” rel=”nofollow”>.…

    thank you!!…

  17. Patrick

    cv@critic.prescribe” rel=”nofollow”>.…

    thank you….

Leave a Comment

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.