Les Triplés- Unipar Parfums pour enfants - Children’s Fragrance

janvier 15th, 2009 by Philippa Davidson

Commercialisés en ligne par Cosma Parfumeries http://www.cosma-parfumeries.com/ , par News Parfums (www.news-parfums.com) ou par Marionnaud (www.marionnaud.fr), Les Triplés, la fameuse petite bande de galopins dessinée par Nicole Lambert (http://www.lestriples.eu/accueil.htm) sont présents sur la marché de la cosmétique parfum enfants sous forme d’eau de toilette vaporisateur, version petite fille et version petit garçon . L’objectif marchandizing est de créer un coup de théâtre tant au niveau du concept parfum enfant à partager avec ses parents que de celui de la fragrance gourmande et tendance. Le packaging permet également de jouer sur le registre de la bande dessinée qui anime différemment chaque face, et de rehausser la présence de la marque, très peu visible sur l’ancien emballage. En diversifiant l’offre (garçon/fille) plutôt que de rester sur le territoire gobal des « Triplés » la cible s’élargit et passe du monoproduit au produit familial.
A la fois un parfum de petites filles coquines que les mamans aimeraient bien leur “piquer” et parfum de jeune homme que les papas s’approprieraient aussi”! Mais chut!
Un parfum de bonheur et de tendresse partagée…

La nouvelle Eau de Toilette Les Triplés “petite fille” est composée autour de la fleur de violette, une senteur à la fois vive et suave, qui revient dans la palette des parfumeurs pour son côté romantique et précieux. L’Eau de Toilette Les Triplés “petit garçon” est aux essences d’agrumes, fraîche et tonique. Tout comme la violette, la fleur d’oranger est gourmande, on les utilise pour parfumer des confiseries, des desserts, des glaces…

Les deux fragrances magnifiques ont été réalisées pas Robertet( http://www.robertet.fr/)

You’ll find this new range of children’s Perfume on line at  Cosma Parfumeries http://www.cosma-parfumeries.com/, News Parfums (www.news-parfums.com) and Marionnaud (www.marionnaud.fr),
Working with cartoonist Nicole Lambert, famous for «  Les Triplés » (http://www.lestriples.eu/accueil.htm) was fun and creative. The marketing goal was two tiered : first, spread the range to 2 toilet waters, boy/girl, enhancing at the same time brand presence, and secondly develop the concept of children sharing the same perfume with their parents. An amusing cartoon on the packaging was to support the concept (the triplets dressing up as Mum and Dad.)
This strategy has widened UNIPAR’s target, switching from a single target product to a family product, building perfume brand recognition for the cartoon title

The fragrance of the « little girl’s » toilet water is a composition around the violet flower, a scent both crisp and sweet, which is coming back to perfumers’ palette because it is romantic and precious. The « little boy’s » toilet water is based on citruses, it is fresh and tonic.These magnificent fragrances were both created by Robertet (http://www.robertet.fr/)

Posted in Branding, Packaging

14 Responses

  1. KrisBelucci

    Great post! Just wanted to let you know you have a new subscriber- me!

  2. Michael24Reynolds

    I propose not to hold off until you get enough money to order different goods! You can just get the home loans or just commercial loan and feel comfortable

  3. Shauna Bordenet

    Component cables worth the money for 720p tv? http://to.ly/aXMX?=Sl0w

  4. cruises out of charleston

    I saw the title of this blog post - Davidson & Associés » Blog Archive » Les Triplés- Unipar Parfums pour enfants - Children’s Fragrance - while I was searching on the internet a few minutes ago. Can if I put a link back to http://www.davidson-et-associes.fr/?p=91 on my website?

  5. fire table

    I am lucky that I observed this weblog , exactly the right info that I was searching for! .

  6. Susan cellulite

    Anyone I get the job done with visits your internet site often and encouraged it to me to read through far too. The writing design is terrific and the information is pertinent. Thank you for your perception you present the visitors.I discover some thing much more demanding on fully unique blogs day-to-day. It ought to all the time be stimulating to understand subject matter from other writers and abide by only a little a single thing from their store. I’d opt for to produce use of some while using material on my weblog no matter if or not you really do not brain. Natually I’ll supply you a hyperlink on your own net website. Thanks for sharing.!

  7. 關鍵字

    I truly like your method of blogging. I bookmarked it to my bookmark website listing and might be checking back soon.

  8. Louis

    dogs@grigorss.perchance” rel=”nofollow”>.…

    thanks for information!!…

  9. donald

    hookworm@dogmatism.woe” rel=”nofollow”>.…

    áëàãîäàðñòâóþ….

  10. russell

    gogols@fascism.digbys” rel=”nofollow”>.…

    tnx!!…

  11. sidney

    ciliates@sassing.artificially” rel=”nofollow”>.…

    ñïàñèáî çà èíôó!…

  12. nelson

    plate@akron.redirect” rel=”nofollow”>.…

    ñïñ….

  13. donald

    platforms@moment.thrift” rel=”nofollow”>.…

    ñïàñèáî çà èíôó!!…

  14. alexander

    connall@eastman.apathetic” rel=”nofollow”>.…

    tnx!…

Leave a Comment

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.